Introducció

Construirem un joc on el gat Fèlix i el ratolí Herbert juguen a atrapar. Vosaltres controlareu en Herbert amb el ratolí i heu d’intentar evitar que en Fèlix us atrapi. Quant més temps eviteu que us atrapi més punts guanyareu, però no us deixeu agafar perquè perdreu punts!

screenshot

Pas 1: En Fèlix segueix el punter del ratolí

Vídeo del Pas 1 de Fèlix i Herbert

Llista de tasques

  • Creeu un nou projecte.
  • Feu doble clic a l’escenari i canvieu a la pestanya dels fons, llavors seleccioneu el fons interiors/hall. Suprimiu el fons blanc original.
  • Canvieu el nom del personatge per Fèlix.
  • Assegureu-vos que en Fèlix només miri a esquerra i dreta utilitzant el bloc "fixa el tipus de rotació"
  • Creeu aquest programa:

    Quan la BANDERA VERDA es premi
fixa la rotació a [esquerra-dreta v]
per sempre
    apunta cap a [punter del ratolí v]
    mou-te (10) passos
    següent vestit
    toca el so (62 v) durant (0.3) pulsacions
end

Proveu el projecte

Feu clic a la bandera verda.

  • En Fèlix, segueix el punter del ratolí?
  • Quan es mou, us sembla com si caminés?
  • Es mou a una velocitat adequada?

Deseu el projecte

Pas 2: En Fèlix persegueix en Herbert

Vídeo del Pas 1 de Fèlix i Herbert

A continuació volem que en Fèlix persegueixi en Herbert, enlloc del punter del ratolí.

Llista de tasques

  • Creeu un nou personatge escollint, al costat de Nou personatge: el botó amb la icona d’un gat. Trieu el personatge Mouse1 de l’apartat d’animals.
  • Canvieu el nom del personatge per Herbert tocant la i blava.
  • Editeu el vestit i feu-l’ho més petit que el de’n Fèlix. Cal fer clic al vestit i arrossegar un dels extrems de la caixa que apareix.
  • Assegureu-vos que en Herbert només miri a esquerra i dreta utilitzant el bloc “fixa el tipus de rotació”.
  • Doneu-li aquest programa a en Herbert:

    Quan la BANDERA VERDA es premi
fixa la rotació a [esquerra-dreta v]
per sempre
    vés a [punter del ratolí v]
    apunta cap a [Fèlix v]
end

Proveu el projecte

Feu clic a la bandera verda.

  • En Herbert, segueix el punter del ratolí?
  • En Fèlix persegueix al Herbert?

Pas 3: En Fèlix diu quan ha atrapat en Herbert

Vídeo del Pas 3 de Fèlix i Herbert

Volem que en Fèlix sàpiga quan ha atrapat en Herbert i que ens ho digui.

Llista de tasques

  • Modifiqueu el programa de’n Felix així:

    Quan la BANDERA VERDA es premi
fixa la rotació a [esquerra-dreta v]
per sempre
    apunta cap a [punter del ratolí v]
    mou-te (10) passos
    següent vestit
    toca el tambor [3 v] durant (0.3) pulsacions
    si <tocant [Herbert v]?> llavors
        digues [Atrapat!] durant (1) segons
    end
end

Proveu el projecte

Feu clic a la bandera verda.

  • En Fèlix diu quan ha atrapat en Herbert?

Deseu el projecte

Pas 4: En Herbert es converteix en un fantasma quan l’atrapen

Vídeo del Pas 4 de Fèlix i Herbert

En lloc de que en Fèlix digui quelcom, volem que en Herbert es converteixi en un fantasma quan l’atrapin.

Llista de tasques

  • Canvieu el programa de’n Fèlix per tal d’enviar aquest missatge quan atrapi en Herbert.

    Quan la BANDERA VERDA es premi
per sempre
    apunta cap a [punter del ratolí v]
    mou-te (10) passos
    mou-te (20) passos
    següent vestit
    toca el tambor [3 v] durant (0.3) pulsacions
    si <tocant [Herbert v]?> llavors
        envia a tots [atrapat v]
        toca el tambor [17 v] durant (0.2) pulsacions
        espera (1) segons
    end
end

  • Importeu un nou vestit per en Herbert de fantasia/ghost-c.
  • Editeu-l’ho per fer-lo més petit. N’hi hauria d’haver prou amb sis clics al botó encongir.
  • Canvieu els noms dels vestits d’en Herbert de manera que vestit de ratolí s’anomeni ‘viu’ i el de fantasma ’fantasma’.
  • Creeu un nou programa per tal de convertir en Herbert en un fantasma:

    quan rebi [atrapat v]
   canvia el vestit a [fantasma v]
   espera (1) segons
   canvia el vestit a [viu v]

Proveu el projecte

Feu clic a la bandera verda.

  • Quan atrapeu en Herbert, es converteix en un fantasma?
  • En Fèlix fa els sons adequats en cada moment?
  • En Fèlix roman quiet prou temps per a que en Herbert es pugui escapar?

Deseu el projecte

Pas 5: Actualitzar el marcador

Vídeo del Pas 5 de Fèlix i Herbert

Afegirem un marcador de manera que sabrem com de bé mantenim al Herbert en vida. Començarem amb el marcador a zero i l’incrementarem una unitat cada segon. Si en Fèlix atrapa en Herbert, reduirem el marcador en cent unitats.

Llista de tasques

  • Cliqueu l’apartat Dades, i creeu una variable de nom puntuació, fixant-vos en seleccionar la opció “per a tots els personatges”.

  • Creeu aquests dos programes a l’escenari:

    Quan la BANDERA VERDA es premi
   assigna a [puntuació v] el valor [0]
   per sempre
      augmenta [puntuació v] en (1) 
      espera (1) segons
   end

quan rebi [atrapat v]
   augmenta [puntuació v] en (-100)

Proveu el projecte

Feu click a la bandera verda.

  • El marcador, augmenta una unitat per segon?
  • Quan en Fèlix atrapa en Herbert, el marcador disminueix cent unitats?
  • Què passa quan atrapeu en Herbert abans que el marcador arribi a cent unitats?
  • Quan comenceu una nova partida, el marcador torna a zero?

Deseu el projecte

Molt bé, heu acabat! Ara ja podeu gaudir del joc!

No us oblideu que podeu compartir el joc amb amics i familiars fent clic a Comparteix al menú!

Vídeo de com compartir el projecte Fèlix i Herbert