Sessió
10
Projecte 10: Xatbot
Competències digitals
2.5 Comportament a la xarxa
1. Netiqueta
- Definició del concepte de netiqueta
- Conscienciar sobre la importància de relacionar-nos complint una normes de comportament adequades també als entorns digitals
2.6 Gestió de la identitat digital
- Bones pràctiques per utilitzar la tecnologia i interactuar en entorns digitals.
3.4 Programació
- Llistar instruccions perquè un sistema informàtic resolgui un problema determinat o faci una tasca específica
4.2 Protecció de dades personals i privadesa
1. Amenaces als entorns digitals
- Conceptes clau: amenaça/vulnerabilitat
- Utilitzar codi per concatenar cadenes a Scratch
- Conèixer quines variables es poden emprar per guardar entrades de l’usuari
- Utilitzar condicions per respondre a l’entrada de l’usuari a Scratch
Nivell avançat
Aprendrem a programar un personatge que pot parlar amb nosaltres. Un personatge anomenat robot de xat, o chatbot.
Dins una pantalla trobem un personatge que ens fa preguntes. Algunes preguntes no han de respondre's perquè si no el personatge canvia d'aspecte i es converteix en una amenaça.
Orientacions: recordeu la importància de no facilitar informació privada o personal a persones estranyes.